زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی
سرخط خبرها

چرا وام ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت نمی شود؟

  • کد خبر: ۹۰۰۶۳
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
چرا وام ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت نمی شود؟
با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها با محدودیت بودجه ابلاغی از طرف ادارات مرکزی‌شان مواجه هستند، اندکی تا ابلاغ فاز بعدی این بودجه، در پرداخت این تسهیلات دست نگه داشته‌اند تا بتوانند با ابلاغ جدید، پرداختی به شهروندان داشته باشند.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از روند به‌شدت صعودی قیمت رهن و اجاره مسکن و استیصال خانواده‌ها برای اجاره یک سرپناه کوچک، دولت از سال ۹۹ با هدف کاهش مشکلات ناشی از افزایش اجاره‌بها، اقدام به پرداخت وام ودیعه مسکن کرد که پرداخت این وام در سال ۱۴۰۰ هم ادامه یافت. مبلغ این تسهیلات برای کلان‌شهر مشهد معادل ۴۰‌میلیون تومان است و بانک‌ها موظف‌اند برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان اقدامات لازم را انجام دهند. اما اخیرا برخی از شهروندان با مشکل دریافت وام ودیعه مسکن مواجه شده‌اند و حتی برخی از این شهروندان برای حل مشکلشان و پیگیری این موضوع به شهرآرانیوز نیز پیامک زده‌اند.

چندین‌نفر از شهروندان مشهدی پیامک‌های مشابهی برای شهرآرانیوز ارسال کرده‌اند که مضمونشان بیشتر معطوف به پر بودن سقف بانک برای پرداخت این تسهیلات است. یکی از شهروندان در پیامک خود نوشته است: بنده چند‌ماه پیش برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کردم و حدود دو هفته پیش نیز مدارکم را کامل و به بانک مورد نظر ارائه دادم، اما پس از مراجعه به بانک به من اطلاع دادند که از تهران نامه‌ای ارسال شده مبنی بر اینکه فعلا پرداختی تسهیلات ودیعه مسکن نداشته باشید. در نهایت بانک اکنون به بنده اعلام کرده است که از این بانک برای دریافت تسهیلات خود انصراف بدهم و برای گرفتن این وام به بانک دیگری مراجعه کنم.

در‌همین‌زمینه پس از چند روز پیگیری این موضوع از دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌رضوی، این مسئول بانکی در پیامی صوتی به خبرنگار شهرآرا درباره برخی محدودیت‌ها در اعطای تسهیلات ودیعه مسکن گفت: دلیل وجود برخی محدودیت‌ها در اعطای تسهیلات در برخی از بانک‌ها این است که بودجه مربوط به این تسهیلات از سوی ادارات مرکزی باید ابلاغ شود تا براساس این بودجه بانک‌ها پرداختی داشته باشند.

حمید صفایی‌نیکو با بیان اینکه تسهیلات مربوط به ودیعه مسکن برای دوره‌های مختلف تقسیم‌بندی شده بود، ادامه داد: فاز اول پرداخت این تسهیلات در گذشته ابلاغ شده بود و بانک‌های مختلف نیز به فراخور مبلغ اعلام‌شده پرداختی داشتند و حتی برخی از بانک‌ها منتظر ابلاغ بودجه بعدی از تهران هم نشدند. به عنوان نمونه بانک ملی منتظر ابلاغ بودجه بعدی نماند و تا ۲۰۰ درصد از آنچه را که ابلاغ شده بود پرداخت کردیم.

وی با تأکید بر اینکه بودجه هر بانک به‌صورت جداگانه و براساس اعلام ادارات مرکزی همان بانک ا‌ز تهران ابلاغ می‌شود، ادامه داد: اما با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها با محدودیت بودجه ابلاغی از طرف ادارات مرکزی‌شان مواجه هستند، اندکی تا ابلاغ فاز بعدی این بودجه، در پرداخت این تسهیلات دست نگه داشته‌اند تا بتوانند با ابلاغ جدید، پرداختی به شهروندان داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->